Презентація “Освіта в умовах пандемії: як організувати навчальний рік 2020-2021”. Віктор Ляшко
Презентація “Рекомендації для роботи закладів дошкільної освіти в умовах пандемії”. Анна Грищенко
Презентація “Робота закладів дошкільної освіти в умовах пандемії”. Наталя Софій
Презентація “Навчання в умовах карантину”. Любомира Мандзій
Презентація “Якість освіти в умовах загальнонаціонального карантину”. Руслан Гурак
Інформаційно-аналітичний збірник “Освіта в Україні: виклики та перспективи”
Готуємось до першого дня дитини у садку. Що варто зробити заздалегідь аби перший день у садку був для дитини гарним досвідом, а не стресом?
Щоб адаптація була простішою, варто починати її ще до початку навчання. За 1-2 місяці варто:
1. Розповідати про садок в ігровій формі або через казку. Пограйте зі своїм малюком його улюбленими героями, змоделюйте перший день у садку: кого іграшка чи тваринка зустріне, з ким подружиться, які емоції відчуватиме.
2. Пояснювати розпорядок дня всієї сім’ї та дати зрозуміти, чим займатимуться батьки, поки дитина в дитсадку. Для старших дітей актуальною може бути розповідь про те, що для малюків садок – це як робота для батьків.
3. Показати будівлю дитсадка та територію навколо нього. Кілька разів пройтись цим маршрутом, погуляти поруч, щоб дорога до садка стала знайомою для дитини.
4. Говорити правду: не варто прикрашати дійсність та обіцяти, що в дитини завжди буде дуже веселий настрій чи завжди буде улюблена їжа. Розказувати, що буде цікаво, будуть друзі тощо. Проговорити, що емоції можуть бути різні: буде і радісно, а інколи і сумно.
5. Придумати ритуал прощання: обійми, кулачок, гасло тощо.
6. Запевнити дитину, що Ви щодня забиратимете її з дитсадку.
ДИТЯЧІ САДКИ НА ПЕРІОД АДАПТИВНОГО КАРАНТИНУ
На час адаптивного карантину МОЗ рекомендує:
- проводити додаткові заняття щодо профілактики вірусних захворювань для дітей;
- надавати пріоритет активностям на свіжому повітрі;
- створити максимальну дистанцію в групі та під час харчування;
- обмежити заняття, що потребують фізичного контакту або додаткового інвентаря;
- розробити графік прогулянок таким чином, щоби не допустити змішування груп.
МОН та ЮНІСЕФ Україна рекомендують матеріали для вихователів, які можна використати у роботі з дітьми дошкільного віку:
- Діти повертаються до дитсадка: поради педагогам
- Поради для батьків та вихователів “Як зменшити стрес та тривожність у дітей дошкільного віку”
- Матеріали про те, як говорити про коронавірус із маленькими дітьми:
- брошура: uni.cf/2TE3JWT,
- відео: bit.ly/36dHGv9,
- вебінар для вихователів: bit.ly/36nAiNS.
- Серія коротких мультфільмів про правила особистої гігієни, зокрема про миття рук, умивання, миття посуду тощо: bit.ly/36gJjbi.
Плакати для дітей щодо дотримання карантинних норм: bit.ly/2ZzyNui.
Нормативно-правове забезпечення
Закони України
- «Про освіту» (редакція від 16. 01. 2020);
- «Про дошкільну освіту» (редакція від 16. 07. 2019);
- «Про охорону дитинства» (редакція від 09. 08. 2019);
- «Про місцеве самоврядування в Україні» (редакція від 01. 03. 2020);
- Конвенція про права дитини (редакція від 20.11.2014);
- Базовий компонент дошкільної освіти;
- Концепція національного патріотичного виховання дітей та молоді (редакція від 29. 07. 2019) та інших нормативних документів, які стосуються дошкільної освіти
Міністерство освіти і науки України
- Накази:
- № 1561 від 12.12.2019 року
- Про організацію та проведення у 2020 році моніторингового дослідження якості дошкільної освіти з використанням міжнародної методики ECERS (Early Childhood Education Rating Scales)
№ 1070 від 05.08.2019 року
Про затвердження уніфікованої форми акта, що складається за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері дошкільної освіти
- № 111 від 01.02.2019 року
Про створення робочої групи щодо розроблення і затвердження Концепції забезпечення якості дошкільної освіти
Листи:
Лист МОН № 1/9-59, Профспілки працівників освіти і науки № 02-8/100 від 30.01.2020 року
Щодо тривалості щорічної основної відпустки вихователів закладів дошкільної освіти у 2020 році
Лист МОН № 1/9-765 від 12.12.2019 року
Щодо організації медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури в закладах дошкільної освіти
Лист МОН № 1/9-766 від 12.12.2019 року
Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками
Лист МОН № 1/12-5828 від 01.11.2019 року
Щодо тривалості щорічної основної відпустки педагогічних працівників
Лист МОН № 1/9-419 від 02.07.2019 року
Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році
Лист МОН № 1/11-1491 від 14.02.2019 року
Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти