2021/2022 навчальний рік

Нормативний путівник на 2021/2022 навчальний рік

Для директорів закладів загальної середньої та позашкільної освіти

Законодавство змінюється постійно. Щоб знайти новий нормативний документ чи з’ясувати, що змінилося у тому чи тому, потрібен час, якого у вас обмаль, шановні директори. Візьміть із собою у подорож новим навчальним році цей путівник. Із ним не заблукаєте у нормативній базі. Зручно ж, коли все під рукою!

ДЛЯ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

1. Організаційні питання

Закон України «Про повну загальну середню освіту»

Збірник нормативних документів щодо роботи закладів освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)

Національний стандарт ДСТУ 4163:2020 «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів», прийнятий наказом ДП «Український науково-дослідний i навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») від 01.07.2020 № 144.

Постанови

КМУ:

Головного санітарного лікаря:

  • Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) від 26.08.2021 № 9

Накази МОН:

Наказ МОЗ:

  • «Про затвердження санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти» від 25.09.2020 № 2205

Листи МОН:

2. Організація харчування

Постанови КМУ:

Листи:

3. Інституційний аудит, державний нагляд (контроль)

Наказ МОН «Деякі питання здійснення державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти» від 30.04.2021 № 493

Календар інституційних аудитів

4. Підвищення кваліфікації

Постанова КМУ «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників» від 21.08.2019 № 800

Постанова КМУ «Про затвердження Положення про сертифікацію педагогічних працівників» від 27.12.2018 № 1190

Лист МОН «Щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти» від 04.03.2020 № 1/9-141

7. Освітній процес

Указ Президента України «Про Національну молодіжну стратегію до 2030 року» від 12.03.2021 № 94/2021

Постанови КМУ:

Накази МОН:

Листи МОН:

8. Психологічна служба

Лист МОН «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України» від 24.07.2019 № 1/9-477

Лист МОН «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2021/2022 н. р.» від 16.07.2021 № 1/9-363

9. Безпека життєдіяльності

Накази МОН:

Накази МОЗ:

«Про затвердження Примірного переліку медичних виробів, лікарських засобів та інших матеріалів, які повинні бути у складі медичної укладки для надання медичної допомоги у медичному пункті закладу освіти» від 06.04.2021 № 637

  1. Організаційні питання
  2. Організація харчування
  3. Інституційний аудит, державний нагляд (контроль)
  4. Підвищення кваліфікації
  5. Конкурс на посаду керівника
  6. Приймання, переведення, вибуття учнів
  7. Освітній процес
  8. Психологічна служба
  9. Безпека життєдіяльності

ДЛЯ ЗАКЛАДІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

1. Організаційні питання

Закон України «Про позашкільну освіту»

Укази Президента України:

Постанови КМУ:

Накази МОН:

2. Освітній процес

Накази МОН:

За матеріалами  https://edirshkoly.mcfr.ua/826845

 


Державна служба якості освіти України розробила методичні рекомендації «Абетка для директораРекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти» (К., 2020). 

Методичні рекомендації розроблені для допомоги закладу освіти у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти.

Рекомендації ґрунтуються на запропонованих для інституційного аудиту вимогах та критеріях для оцінювання якості освітньої діяльності, управлінських процесів у закладі та охоплюють:

  • освітнє середовище;
  • управлінські процеси;
  • якість педагогічної діяльності;
  • систему оцінювання навчальних досягнень учнів.

Рекомендації складаються з трьох розділів:

  • Розділ 1 присвячений розгляду загальних алгоритмів побудови внутрішньої системи забезпечення якості, вивчення і оцінювання якості освітніх та управлінських процесів у закладі.
  • Розділ 2 пропонує опис методів збору інформації та інструментів, які можна використовувати для вивчення освітніх та управлінських процесів у закладі.
  • Розділ 3 надає опис критеріїв, за якими заклад може вивчати та оцінювати управлінські та освітні процеси.

Надані у розділі рекомендації із вивчення та оцінювання діяльності закладу ґрунтуються на вимогах та критеріях для зовнішнього оцінювання якості освітньої діяльності закладу (інституційного аудиту). До опису кожного критерію доданий перелік джерел, які допоможуть поглибити знання з теми.

У Додатках надано зразки інструментів для вивчення освітньої діяльності та управлінських процесів: анкети для опитування педагогічних працівників, здобувачів освіти та їхніх батьків, форми спостереження за навчальним заняттям, освітнім середовищем, питання для самоаналізу.