2020/2021 навчальний рік

Збірники календарних планувань з усіх предметів 

Збірник календарно-тематичних планувань для 1 класу (НУШ) на 2020-2021 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань для 2 класу (НУШ) на 2020-2021 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань для 3 класу (НУШ) на 2020-2021 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з української мови та літератури на 2020-2021 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з математики на 2020-2021 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з англійської мови на 2020-2021 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з історії та правознавства на 2020-2021 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з біології на 2020-2021 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з хімії на 2020-2021 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з фізики та астрономії на 2020-202н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з географії на 2020-2021 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з мистецтва та музики на 2020-2021 н.р.

 

Презентація “Освіта в умовах пандемії: як організувати навчальний рік 2020-2021”. Віктор Ляшко

Презентація “Життя в нових умовах:  10 правил для закладів освіти під час пандемії COVID-19”. Пармосівея Сообраян

Презентація “Навчання в умовах карантину”. Любомира Мандзій

Презентація “Новий стандарт базової освіти: матриця академічної свободи”. Роман Шиян

Презентація “Державний стандарт базової середньої  освіти: Дорожня карта впровадження 2020-2021”. Вадим Карандій

Презентація “Результати моніторингу впровадження  реформи “Нова українська школа”. Любомира Мандзій

Презентація “Якість освіти в умовах загальнонаціонального карантину”. Руслан Гурак

Презентація “Навчання у закладах професійної освіти  в умовах карантину. Виклики та рішення”. Ірина Шумік

Презентація “Навчання у закладах вищої та фахової передвищої освіти в умовах карантину”. Андрій Вітренко

Інформаційно-аналітичний збірник “Освіта в Україні: виклики та перспективи”

 


Державна служба якості освіти України розробила методичні рекомендації «Абетка для директораРекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти» (К., 2020). 

Методичні рекомендації розроблені для допомоги закладу освіти у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти.

Рекомендації ґрунтуються на запропонованих для інституційного аудиту вимогах та критеріях для оцінювання якості освітньої діяльності, управлінських процесів у закладі та охоплюють:

  • освітнє середовище;
  • управлінські процеси;
  • якість педагогічної діяльності;
  • систему оцінювання навчальних досягнень учнів.

Рекомендації складаються з трьох розділів:

  • Розділ 1 присвячений розгляду загальних алгоритмів побудови внутрішньої системи забезпечення якості, вивчення і оцінювання якості освітніх та управлінських процесів у закладі.
  • Розділ 2 пропонує опис методів збору інформації та інструментів, які можна використовувати для вивчення освітніх та управлінських процесів у закладі.
  • Розділ 3 надає опис критеріїв, за якими заклад може вивчати та оцінювати управлінські та освітні процеси.

Надані у розділі рекомендації із вивчення та оцінювання діяльності закладу ґрунтуються на вимогах та критеріях для зовнішнього оцінювання якості освітньої діяльності закладу (інституційного аудиту). До опису кожного критерію доданий перелік джерел, які допоможуть поглибити знання з теми.

У Додатках надано зразки інструментів для вивчення освітньої діяльності та управлінських процесів: анкети для опитування педагогічних працівників, здобувачів освіти та їхніх батьків, форми спостереження за навчальним заняттям, освітнім середовищем, питання для самоаналізу.


ЯК СТВОРИТИ БЕЗПЕЧНІ УМОВИ У ШКОЛІ Й ПІДГОТУВАТИ НАВЧАЛЬНИЙ РІК ДО МОЖЛИВИХ ЗМІН ЕПІДЕМІЧНОЇ СИТУАЦІЇ – РЕКОМЕНДАЦІЇ МОН ЩОДО СТАРТУ 2020-2021 Н. Р.

З 1 вересня у школах необхідно дотримуватись соціального дистанціювання і правил гігієни, педагогам варто спілкуватись із батьками переважно дистанційно, а учням із захворюваннями дихальної та імунної систем рекомендовано вчитись дистанційно або на екстернаті. Відповідні рекомендації для початку навчального року оприлюднено на сайті МОН  5 серпня 2020 року. 

Відповідно до рекомендацій МОЗ і ВООЗ, під час освітнього процесу в закладах необхідно дотримуватись принципів соціального дистанціювання і правил гігієни, використовувати засоби індивідуального захисту та уникати масових скупчень. 

До старту навчального року засновникам закладів рекомендовано забезпечити школи дезінфікуючими та миючими засобами, засобами індивідуального захисту. Директори закладів мають обладнати у школах місця для обробки рук та збору використаних масок і рукавичок, а також створити умови для соціального дистанціювання та уникнення скупчень.

Щоб створити умови для дистанціювання, зокрема рекомендовано: 

  • відкрити декілька входів до будівлі, 
  • збільшити відстань між партами, 
  • використовувати розмітку на підлозі для організованого руху коридорами, 
  • виокремити зони переміщення для різних вікових категорій учнів,
  • використовувати великі приміщення – зокрема актові зали, рекреації, коридори, адаптовані для потреб навчання, 
  • за сприятливих погодних умов проводити заняття на відкритому повітрі,
  • встановити гнучкий графік початку занять для різних категорій учнів.

Для мінімізації пересування учнів у приміщеннях закладу МОН рекомендує закріпити за класами окремі навчальні кабінети. Під час уроків учителям варто обирати види діяльності, які мінімізують безпосередній фізичний контакт між учнями, зокрема зменшуючи кількість комунікаційних вправ, як-то проведення ранкового кола.

МОН рекомендує закладам запровадити гнучку структуру навчального року – передбачити можливість змінювати терміни канікул, початку і завершення семестрів з урахуванням епідеміологічної ситуації. 

Крім того, на початку нового навчального року слід з’ясувати рівень опанування навчального матеріалу, який учні вивчали дистанційно наприкінці навчального року 2019/2020, і визначити необхідність повторно вивчати цей матеріал. Спілкування педагогів із батьками слід здійснювати переважно дистанційно за допомогою доступних засобів зв’язку. 

Робота груп продовженого дня та позашкілля має так само бути організована з урахуванням тимчасових рекомендацій Головного державного санітарного лікаря щодо протиепідемічних заходів у закладах освіти.

МОН також рекомендує запропонувати батькам учнів із хронічними легеневими хворобами, розладами імунної системи, захворюванням на цукровий діабет тощо продовжити навчання за більш безпечними для них формами – як-то на екстернаті або дистанційно.

Нагадаємо, загальнонаціональний карантин, встановлений через пандемію COVID-19, продовжено до 31 серпня 2020 року. В регіонах встановлюється один з чотирьох рівнів епідемічної небезпеки – ”зелений”, “жовтий”, “помаранчевий” або “червоний”. При “червоному” рівні відвідування закладів освіти здобувачами заборонено, отже освітній процес відбувається дистанційно.

Рішення щодо особливостей організації освітнього процесу в закладах освіти в умовах “зеленого”, “жовтого” та “помаранчевого” рівнів небезпеки приймає педагогічна рада закладу з урахуванням тимчасових рекомендацій Головного державного санітарного лікаря щодо протиепідемічних заходів у закладах освіти. 

МОН України