Дошкільна освіта

Презентація “Освіта в умовах пандемії: як організувати навчальний рік 2020-2021”. Віктор Ляшко

Презентація “Життя в нових умовах:  10 правил для закладів освіти під час пандемії COVID-19”. Пармосівея Сообраян

Презентація “Рекомендації для роботи закладів дошкільної освіти в умовах пандемії”. Анна Грищенко

Презентація “Робота закладів дошкільної освіти в умовах пандемії”. Наталя Софій

Презентація “Навчання в умовах карантину”. Любомира Мандзій

Презентація “Якість освіти в умовах загальнонаціонального карантину”. Руслан Гурак

Презентація “Навчання у закладах професійної освіти  в умовах карантину. Виклики та рішення”. Ірина Шумік

Презентація “Навчання у закладах вищої та фахової передвищої освіти в умовах карантину”. Андрій Вітренко

Інформаційно-аналітичний збірник “Освіта в Україні: виклики та перспективи”

Готуємось до першого дня дитини у садку. Що варто зробити заздалегідь аби перший день у садку був для дитини гарним досвідом, а не стресом?

Команда підтримки реформ МОН підготувала рекомендації для батьків щодо адаптації дитини до дитсадка.

Щоб адаптація була простішою, варто починати її ще до початку навчання. За 1-2 місяці варто:
1. Розповідати про садок в ігровій формі або через казку. Пограйте зі своїм малюком його улюбленими героями, змоделюйте перший день у садку: кого іграшка чи тваринка зустріне, з ким подружиться, які емоції відчуватиме.
2. Пояснювати розпорядок дня всієї сім’ї та дати зрозуміти, чим займатимуться батьки, поки дитина в дитсадку. Для старших дітей актуальною може бути розповідь про те, що для малюків садок – це як робота для батьків.
3. Показати будівлю дитсадка та територію навколо нього. Кілька разів пройтись цим маршрутом, погуляти поруч, щоб дорога до садка стала знайомою для дитини.
4. Говорити правду: не варто прикрашати дійсність та обіцяти, що в дитини завжди буде дуже веселий настрій чи завжди буде улюблена їжа. Розказувати, що буде цікаво, будуть друзі тощо. Проговорити, що емоції можуть бути різні: буде і радісно, а інколи і сумно.
5. Придумати ритуал прощання: обійми, кулачок, гасло тощо.
6. Запевнити дитину, що Ви щодня забиратимете її з дитсадку.

 


АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ЩОДО ВІДНОВЛЕННЯ РОБОТИ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ 
З 25 травня можуть відкриватись дитячі садки у тих регіонах, які відповідатимуть умовам для послаблення карантину. МОН дає відповіді на поширені запитання щодо роботи дитячих садків на період адаптивного карантину.
▪ Коли відкриють дитячі садки?
Уряд дозволив відкрити дитсадки з 25 травня. Але рішення щодо кожної адміністративно-територіальній одиниці окремо буде приймати комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, залежно від епідеміологічної ситуації.
▪ Хто має вимірювати температуру на вході в дитячий садок?
Ранковий прийом у дитячий садок здійснює вихователь групи чи медпрацівник.
▪ З ким мають залишатись діти в групі, якщо вихователь зустрічає інших дітей на вулиці?
Допомогти вихователю зустріти зранку дітей може помічник вихователя чи інша особа, визначена директором ЗДО. Водночас наголошуємо, що варто закріпити за кожною групою постійних вихователів і помічників вихователів. 
▪ Як уникнути скупчення батьків із дітьми перед входом у дитячий садок?
Перед входом у дитячий садок та на його території МОН рекомендує встановити маркування (кольорові наліпки чи намальовані фарбою позначки), що передбачає дотримання дистанції 1,5 метра. Дитячі садки, які не можуть використовувати окремі входи для дітей з різних груп (за наявності), мають встановити гнучкий прийом дітей зранку, щоб дотримуватись групової ізоляції.
▪ Чи дозволено працівникам, старшим за 60 років, виконувати свої обов’язки у період карантину?
На період карантину від роботи в дитячих садках мають бути відсторонені особи з групи ризику, визначені відповідно до Стандартів медичної допомоги “Коронавірусна хвороба (COVID-19)”, затверджених наказом МОЗ України від 28.03.2020 №722. Для осіб з групи ризику можуть бути передбачені інші види робіт. Ознайомитись із наказом можна за посиланням https://moz.gov.ua/uploads/3/19713-standarti_med_dopomogi_covid_19.pdf
▪ Скільки дітей може бути в одній групі?
Кількість дітей у групі має бути не більшою, ніж передбачено встановленими нормативами наповнюваності груп у закладах дошкільної освіти.
▪ Як пояснити маленьким дітям нові правила?
МОН, UNICEF Ukraine та ГО “Смарт Освіта” розробили матеріали для батьків і педагогів, які допоможуть спростити процес повернення дітей до дитячих садочків та зменшити стрес і тривожність. Докладніше: bit.ly/2zAHwly
▪ Чи можуть діти грати в пісочниці? Чи можна давати дітям олівці для малювання?
Вихователі мають передбачити дотриманням дистанції між дітьми як під час прогулянок, так і в приміщенні дитячого садка. Після прогулянки діти мають ретельно  вимити руки з милом. Усі поверхні у дитячому садку мають дезінфікувати двічі на день. Вихователям рекомендовано обирати ті види занять, що не потребують додаткового інвентарю. 
▪ Як дотримуватись дистанції під час денного сну?
Перед початком денного сну необхідно провітрити приміщення. У приміщенні, де сплять діти варто створити максимальну дистанцію між спальними місцями, а також проводити вологе прибирання та дезінфекцію відповідно до загальних рекомендацій з роботи дитячих садків на період адаптивного карантину.

ДИТЯЧІ САДКИ НА ПЕРІОД АДАПТИВНОГО КАРАНТИНУ

На час адаптивного карантину МОЗ рекомендує:

  • проводити додаткові заняття щодо профілактики вірусних захворювань для дітей;
  • надавати пріоритет активностям на свіжому повітрі; 
  • створити максимальну дистанцію в групі та під час харчування;
  • обмежити заняття, що потребують фізичного контакту або додаткового інвентаря;
  • розробити графік прогулянок таким чином, щоби не допустити змішування груп.

МОН та ЮНІСЕФ Україна рекомендують матеріали для вихователів, які можна використати у роботі з дітьми дошкільного віку: 

  1. брошура: uni.cf/2TE3JWT
  2. відео: bit.ly/36dHGv9
  3. вебінар для вихователів: bit.ly/36nAiNS.
  • Серія коротких мультфільмів про правила особистої гігієни, зокрема про миття рук, умивання, миття посуду тощо: bit.ly/36gJjbi

Плакати для дітей щодо дотримання карантинних норм: bit.ly/2ZzyNui.

МОН України


Нормативно-правове забезпечення

Закони України

Міністерство освіти і науки України

Накази:
№ 1561 від 12.12.2019 року
Про організацію та проведення у 2020 році моніторингового дослідження якості дошкільної освіти з використанням міжнародної методики ECERS (Early Childhood Education Rating Scales)

№ 1070 від 05.08.2019 року
Про затвердження уніфікованої форми акта, що складається за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері дошкільної освіти

№ 111 від 01.02.2019 року
Про створення робочої групи щодо розроблення і затвердження Концепції забезпечення якості ​дошкільної освіти

Листи:

Лист МОН № 1/9-59, Профспілки працівників освіти і науки № 02-8/100 від 30.01.2020 року
Щодо тривалості щорічної основної відпустки вихователів закладів дошкільної освіти у 2020 році

Лист МОН № 1/9-765 від 12.12.2019 року
Щодо організації медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури в закладах дошкільної освіти

Лист МОН № 1/9-766 від 12.12.2019 року
Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками

Лист МОН № 1/12-5828 від 01.11.2019 року
Щодо тривалості щорічної основної відпустки педагогічних працівників

Лист МОН № 1/9-419 від 02.07.2019 року
Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році

Лист МОН № 1/11-1491 від 14.02.2019 року
Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти